Resepi Sup Sayur

Resepi Sup Sayur!! Hari ni menu diet yg murah dan berkhasiat dan jimat masa iaitu sup sayur! Saya memang nak turunkan berat badan. Hehe.. Dengan result 74kg baru2 ni dah naikkan semangat saya untuk turunkan lagi berat badan.

Bukannya cacat takleh nak bersenam, tapi MALAS tu lagi besar dari badan tau. Ish.. Ish.. Teruk betul kan?

Yang menambahkan lagi semangat saya nk diet ialah supupu sepapat saya la. Mereka ni cabar nak jumpa saya time raya aidilfitri dalam keadaan slim.. tercabar woo..

So, mari kita menikmati makanan diet yg enak nih. Satu sifat saya, saya suka masak makanan yg ada warna. contohnya dalam sup ada carrot warna oren, sayur bewarna hijau dan bebola ikan bwarna putih. Nice kan. Nak diet ni kurangkan garam dan minyak okeh.. Kalau dah menumis minyak ciput je tak sedap gak sup ko nanti. hehe.. cewah chef sekejap!

Mula2 sediakan bahan2 seperti didalam sinki dibawah. hehe.

Resepi Sup Sayur 1

Reneh sup pung pang pung pang.. Tadaaa.. Siap dah. hehe..

Resepi Sup Sayur 2

Siap semua. lihatlah hidangan ku. Nasi 1/4 je tau.. Suku maknanya.

Resepi Sup Sayur 3
.Sup Sayur dan Nasi.

Resepi Sup Sayur 4
.Jemput makan.

Wahh.. kekenyangan makan menu ni jam 6pm td.. Sendukan nasi tu aku tngok macam tak cukup je. Bila dah makan. Fuh.. Tak muat perut dah. Sayur tu pun dah cukup aku rasa. hehe.

Untuk diet, elok makan sebelum jam 8 malam. Saya memilih makan jam 6pm. Kalau lapar malam nanti, hirup sup tu n kunyah carrot. Sihat kan..

Selamat berdiet!

Yg berhempas pulas,
Resepi Sup Sayur 5

10 thoughts on “Resepi Sup Sayur”

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.