SHARP Plasmacluster Ionizer

Masa bulan Jun 2014 lalu, Kuala Lumpur berjerebu teruk. Ruby risau dengan kesihatan Adam dan suami. Tiap pagi bangun mesti sesak nafas dan sakit tekak. Suami pula kadang-kadang sampai batuk teruk masa gosok gigi. Sebab tak selesa tekak kan. Ruby jalan-jalan dekat Harvey Norman, Isetan, Parkson nampak Sharp Plasmacluster Ionizer.

Masa tu cuma tengok-tengok aje. Sebab tak tahu fungsi dan kebaikannya. Akhirnya ruby balik rumah dan google. Bagus juga mesin ni. Sebab dia kitar udara dalam rumah kita ni.

image

Jadi Ruby pun beli la Sharp Plasmacluster Ionizer FUA28EZ ni. RM 499. Hari pertama sampai la sekarang guna. Banyak juga mesin ni berbakti kepada keluarga ruby. Segar je udara di dalam rumah. Hehehe.

Model yang ruby beli ini mungkin model lama, sebab rekaannya begini. Ada yang baru tinggi sikit. Ikut keselesaan anda nak beli yang mana. Hehehe. Untuk saiz rumah kecil atau bilik kecil, sesuai la dengan saiz yang ruby beli ni. Hehehe. Kalau rumah pangsapuri memang wajib ada! Sebab udara lagi la teruk. Berhabuk!

Body Colour W (white)
Recommended area 19 m2
Recommended area for high-dens 16 m2
Operation modes 3 (max. / med. / low)
Power input (max. / med. / low) 48 / 27 / 12 (P)
Standby power (W) 1.0
Filter type (Dust collection) (E10 class in EN1822)
Filter type (Pre-filter) Yes
Filter life (Dust Collection) Up to 2 years
Filter life (Deodorizing filter) Up to 2 years
Light control button Yes (on / off)
Power cord length (m) 2.0
Plug type Type C (2-pin)
Replacement filter FZ-Y28FE
Airflow (max. / med. / low) (m3/ 168 / 108 / 48
Noise level (max. / med. / low) 47 / 38 / 25
Dimension (WxHxD) 385 x 380 x 128
Power Source 220-240, 50/60
Weight 3.4 kg

Jika anda cari Air Purifier, Ruby recommend Sharp Plasmacluster ni. Lagi satu ruby tak tahan sejuk penghawa dingin. Jadi ruby beli air purifier aje. Hehe. Kalau anda nak beli yang air cooling pun boleh juga. Selamat menggoogle!

xoxo!

image

 

Blog dikemaskini secara langsung menggunakan Nokia Lumia 925 & Samsung Galaxy S4

Post Author: Ruby

Ruby is a writer, entrepreneur and youtuber. The content of this blog consisting sponsor and personal experience. As i'm write something might different from other bloggers, alas different type of ideas give different result. Think and stay positive to keep our mind clean and healthy.

2 thoughts on “SHARP Plasmacluster Ionizer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.