Jus GlamoHealth Membantu Pesakit Batu Karang

      24 Comments on Jus GlamoHealth Membantu Pesakit Batu Karang

Jus GlamoHealth Membantu Pesakit Batu Karang. Assalammualaikum semua, kali ini Ruby ingin berkongsi informasi tentang satu produk daripada GlamoHealth iaitu minuman botani. Kita sering membaca dan mendengar tentang risiko pesakit yang menhidap batu karang. Tetapi kita tidak pasti punca bagaimana batu-batu itu terbentuk di dalam buah pinggang kita. Ia adalah garam galian yang terkumpul dan membentuk batu karang. Empat jenis batu karang boleh terbentuk iaitu batu kalsium, batu struvite, batu asid urik dan batu sistein.

Bagaimana ia boleh terbentuk? adakah di sebabkan gaya hidup? pemakanan? tidak bersenam? kurang minum air kosong? pengalaman pelbagai ubat-ubatan? atau ia penyakit keturunan? Walau apa pun, jika sudah disahkan penghidap batu karang. Anda boleh ikhtiar dengan mengamalkan Jus GlamoHealth. Ruby ingin kongsikan manfaat dan testimoni dari suami ruby sendiri.

Jus GlamoHealth Membantu Pesakit Batu Karang

Jus GlamoHealth adalah Jus pemecah batu karang pertama pertama ruby tahu. Ruby tidak sangka ada produk yang fokus kepada penyembuhan batu karang. Kebiasaannya orang ramai mencari produk pelansingan sahaja. Kini, bagi penghidap penyakit batu karang tidak perlu gusar. Anda boleh cuba Jus GlamoHealth. Penyakit batu karang ini kita susah nak pastikan melainkan bertemu dengan doktor. Tetapi tanda-tanda sakit ini mudah dikenali. Seperti sakit pinggang berpanjangan, sakit apabila kencing, kencing kotor dan batu karang ini terdapat di dalam buah pinggang atau hempedu.

Kajian Penyakit Batu Karang

Daripada kajian Dr.Zaidun Kamari, Timbalan Pengarah Iktisas Hospital Pengarah Iktisas Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Cawangan Kelantan, 7 orang daripada 10,000 orang warga Malaysia mengidap batu karang setiap tahun. 

Ini bermakna, 14,000 pesakit baru akan bertambah dari tahun ke tahun. Dalam tahun 2005 sahaja, seramai 349 orang pesakit batu karang telah di HUSM.

Isi Kandugan Jus GlamoHealth Minuman Botani

  • Lemon: menstabilkan tekanan darah tinggi, melancarkan system pencernaan dan membantu dalam proses menyingkirkan toksin badan.
  • Daun Belalai Gajah: membuang toksin dalam badan dan mengurangkan risiko salur darah tersumbat.
  • Ubi bit merah: merawat masalah berkaitan cirit birit, muntah-muntah, hepatitis dan jaundis.
  • Daun seleri: membantu sistem penghadaman, sesuai untuk orang yang menghadapi sembelit.
  • Selasih: Ianya digunakan unutk mengawal tahap gula dan darah.
  • Daun Dukung anak: Merawat penyakit berkaitan buah pinggang dan hati.
  • Buah Delima: Mengurangkan berat badan, mengurangkan risiko penyakit kencing manis, membantu menstabilkan paras kolestrol dan merendahkan tekanan darah.
  • Daun Durian Belanda: membunuh sel kanser, mencegah osteoporosis dan mencegah kerosakan saraf.
  • Madu: Menyembuhkan penyakit dalam perut dan memudahkan proses penghadaman.

Khasiat Jus GlamoHealth

Minuman Botani Glamo Health ini bagus untuk orang yang menghidap masalah pinggang dan terutamanya mempunyai masalah batu karang. Pada mulanya agak skeptical pasal produk begini sbab banyak lambakn produk jus-jus kesihatan yang indah khabar dari berita.

Testimoni Setelah Mencuba Jus GlamoHealth

Setelah mencuba pada suami selama 2 minggu, kesannya terasa apabila masalah pinggang yang selalu sakit berkurangan malah apabila kencing pun tidak rasa sakit sangat dan menjadi lebih lawas. Sekarang gembira melihat suami tidak mengeluh pinggang sakit dan nampak lebih sihat. Selalunya suami pergi kerja dengan menunggang motosikal dalam keadaan yang lama menyebabkan sakit pinggang disamping mencelah kenderaan di kala jalan sesak pada waktu pagi dan petang. Selalu balik monyok sakit pinggang tapi sekarang alhamdulillah senyum sokmo.

Ruby agak risau mengenai kesihatan suami kerana keluarganya mempunyai sejarah kesihatan jantung, kecing manis dan darah tinggi. Jadinya Ruby ingin menghindarkan masalah-masalah kesihatan itu di dalam keluarga kecil Ruby, makan makanan yang sihat dan seimbang, membuat senaman dan juga mengambil supplement bagi meningkatkan imunisasi badan. Ingat ye semua, Ianya bermula pada kita sendiri, kita yang mecorakkan kesihatan dan kehidupan kita.

Harga Jus GlamoHealth

Bagi yang berminat pada produk ini boleh menjenguk di laman sesawang bawah ini. Produk ini di jual dengan harga Rm 200 sahaja. Untuk kesan yang mujarab jangan harap pada produk sahaja, anda juga kena ada daya utnuk berubah.

www.glamohealth.com
www.instagram.com/glamohealthsdnbhd
www.facebook.com/glamohealthberhad

24 comments on “Jus GlamoHealth Membantu Pesakit Batu Karang

  1. Ee ameerah

    First time dengar nama ni. Boleh lah usha-udah page dia. Haah, kita sama. Ada rasa skeptikal juga pada produk macam ni. Bimbang tinggi gula. Tapi kalau ok, boleh suggest kat ayah ni. Berapa lama tahan 1 botol ni?

    Reply
  2. emi

    First time emi dengar brand ni. Kalau elok boleh suggest kat pakcik emi. Dulu dia ada penyakit ni, tpi skrg tak pasti dah betul2 sembuh ke camne.

    Reply
  3. Emme

    Alhamdulillah. Bila baca ni macam risau pula pada suami saya simptom yang suami ruby alami tu seakan serupa. Nampaknya kena buat check up segera. Pertama kali juga tahu tentang jus ni, insha Allah dah tahu ni sama-sama sebarkan kebaikkan jus buat penghidap batu karang

    Reply
  4. Ayurafikah

    Daun belalai gajah ni memang susah nak dapat. Tapi bila tengok pada ramuan, mmgada rasa yakin ttg produk ni. Zaman skrg penyakit mcm batu karang mmg ramai yang kenal. So antara solusi blh kita cuba untuk merawat penyakit batu karang..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.