Mudah Membuat Egg Yolk Cheese Dan Unicorn Cake Bersama Panasonic Electric Oven NB-H3800SSK

Mudah Membuat Egg Yolk Cheese Dan Unicorn Cake Bersama Panasonic Electric Oven NB-H3800SSK

Mudah Membuat Egg Yolk Cheese Dan Unicorn Cake Bersama Panasonic Electric Oven NB-H3800SSK. Assalammualaikum semua! Sedar tidak sedar sudah hampir setahun oven elektrik Panasonic ini berada di pasaran. Sempena bulan Ramadan dan Aidilfitri hampir tiba ni, ruby nak kongsikan fungsi dan aktiviti yang anda boleh lakukan bersama nanti. Setiap rumah, pasti wajib ada satu unit […]

GROW Di Tropicana City Mall

Adam & Alif Belajar Kaedah Penanaman Hidroponik Bersama GROW Di Tropicana City Mall

Adam & Alif Belajar Kaedah Penanaman Hidroponik Bersama GROW Di Tropicana City Mall. Assalammualaikum semua. Jarang betul ruby nak menulis tentang anak-anak. Kadang-kadang memang teringin nak berkongsi perkembangan mereka. Tapi ibu tak sempat nak snap gambar. Zaman sekarang kalau penulisan blog tiada gambar macam hambar je kan. Hehe. Jadi, ibu pun redha anak membesar dengan […]

Bufet Ramadan 2018 Di 5 Cawangan Felda D’Saji & D’Saji Delivery

Bufet Ramadan 2018 Di 5 Cawangan Felda D’Saji & D’Saji Delivery

Bufet Ramadan 2018 Di 5 Cawangan Felda D’Saji & D’Saji Delivery. Assalammualaikum semua! Wah lagi beberapa hari Ramadan bakal tiba, maka banyaklah juga promosi Bufet Ramadan. Untuk anda semua yang nak makan pelbagai juadah tetapi risau terlebih berbelanja, ruby sarankan ke Bufet Ramadan dimana-mana cawangan D’Saji. Sebab makanan sudah tentu sedap, lokasi berdekatan rumah anda. […]

Pelancaran Album Khas Nada Ritma Negara "Kawan Setia"

Pelancaran Album Khas Nada Ritma Negara “Kawan Setia”

Pelancaran Album Khas Nada Ritma Negara “Kawan Setia”. Assalammualaikum semua! Hari ini ruby ingin berkongsi dengan pembaca semua tentang acara yang ruby hadir baru-baru ini. Ruby tiba sahaja di dalam dewan, ruby lihat ramai pelakon veteran dan penyanyi veteran yang pernah menceriakan ruby ketika membesar. Selebriti yang hadir ini banyak berjasa kerana memberi inisiatif murni […]

Bufet Ramadan 2018 “Semarak Rasa” Melting Pot Cafe Hotel Concorde Kuala Lumpur

Bufet Ramadan 2018 “Semarak Rasa” Melting Pot Cafe Hotel Concorde Kuala Lumpur

Bufet Ramadan 2018 “Semarak Rasa” Melting Pot Cafe Hotel Concorde Kuala Lumpur. Assalammualaikum semua! Kali ini ruby ingin kongsikan bufet ramadan yang menjadi pilihan ramai. Kalau tiba bulan Ramadan, Melting Pot Concorde KL pasti penuh dengan tetamu. Mana tidaknya, hidangan yang disediakan saban tahun sentiasa sedap dan tidak mengecewakan. Malah apabila makan di hotel, kita […]

Syampu CLEAR Superfresh Apple Baharu

Syampu CLEAR Superfresh Apple Baharu

Syampu CLEAR Superfresh Apple Baharu. Assalammualaikum semua! Dah genap satu bulan pelancaran Syampu CLEAR Superfresh Apple. Ruby baru nak kongsikan pengalaman ruby menggunakan syampu ni. Sebagai muslimah berhijab, ruby lebih suka mencari syampu seperti CLEAR Ice Cool Menthol. Bukan sebab kulit kepala berkelimumur. Tetapi sebab cuaca panas dan berpeluh dan berminyak rambut tu, jadi bila pulang […]

NARlNAR FLUtherapy

NARINAR FLUtherapy Khas Untuk Bayi

NARINAR FLUtherapy Khas Untuk Bayi. Assalammualaikum semua! Hari ini ruby ingin berkongsi dengan anda satu produk yang akan membantu anda ketika anak anda sedang mengalami selsema, batuk, demam, sukar tidur, kembung perut dan sembelit. Jika dahulu, ruby hanya menggunakan minyak telon sahaja. 1 botol untuk semua keadaan dan ia tidak membantu terus kerana bau minyak […]

The Future of Blockchain Industry Forum

LEDGIT The Future of Blockchain Industry

LEDGIT The Future of Blockchain Industry. Assalammualaikum semua! Hari ini ruby ingin kongsikan tentang Teknologi Blockchain. MasyaAllah rasa terlalu tua untuk memahami teknologi baru ni. Pada tahun 2018 ruby baru tahu, sedangkan ia sudah mula dimanfaatkan sejak 2008. Blockchain dicipta oleh Satoshi Nakamoto pada tahun 2008 untuk digunakan dalam bitcoin cryptocurrency, sebagai lejar transaksi awam. Penciptaan […]

Pencarian Wanita Melayu 2018

Pencarian Wanita Melayu 2018 Kini Bermula

Pencarian Wanita Melayu 2018 Kini Bermula. Assalammualaikum semua! Hari ini ruby ingin kongsikan program ratu cantik serikandi Melayu dah bermula! Masih ingat artikel ruby http://ruby.my/2018/03/pencarian-wanita-melayu-2018/ ramai yang bertanya “masih ada ke wanita melayu yang sopan santun?” “masih ada ke wanita melayu yang pandai memasak?” “masih ada ke gadis melayu yang bijak dan hebat seperti serikandi?”. Apabila ruby […]

Pelancaran Muzik Video Jaga Hati Oleh Bienda & CARRISA RTW x Bienda

Pelancaran Muzik Video Jaga Hati Oleh Bienda Dan CARRISA RTW x Bienda

Pelancaran Muzik Video Jaga Hati Oleh Bienda & CARRISA RTW x Bienda. Bienda memulakan kerjaya nyanyiannya ketika berumur 12 tahun dengan menganggotai sebuah kumpulan nasyid wanita di Malaysia iaitu Solehah selama 5 tahun bermula dari tahun 1998 hingga 2002. Ruby masih ingat lagi kemunculan Bienda. Menjadi idol kepada muslimah dan apa sahaja yang dilakukan oleh Bienda […]