Hot Wheels 50th Anniversary

Hot Wheels 50th Anniversary

Hot Wheels 50th Anniversary telah rasmi mengadakan sambutannya di Malaysia. Pelbagai sorotan program disediakan. Rugi jika kita tidak turut serta! Sepanjang tahun ini, ruby mula mengumpul Hot Wheels. Apa yang ruby suka tentang kereta Hot Wheels ni sebab ia lasak dan besi. Ruby tidak risau bila ia terjatuh, tercampak dan terbang tinggi. Anak-anak pun seronok. […]

TollyJoy Baby Day 2018 : Kemurungan Selepas Bersalin Dan Kesihatan Mental Bayi

Tollyjoy Baby Day 2018 : Kemurungan Selepas Bersalin Dan Kesihatan Mental Bayi

Tollyjoy Baby Day 2018. Assalammualaikum semua! Ya ini tahun kedua ruby join Tollyjoy Baby Day. Sedar tidak sedar dah 4 tahun telah diadakan program seperti ini! Tahniah Tollyjoy! Bila ada program macam ni, barulah rasa dekat dengan jenama kegemaran ibu ibu. Kalau ada bayi, pasti ada produk Tollyjoy di rumah. Hehehe. Sama ada dari segi […]

NARlNAR FLUtherapy

NARINAR FLUtherapy Khas Untuk Bayi

NARINAR FLUtherapy Khas Untuk Bayi. Assalammualaikum semua! Hari ini ruby ingin berkongsi dengan anda satu produk yang akan membantu anda ketika anak anda sedang mengalami selsema, batuk, demam, sukar tidur, kembung perut dan sembelit. Jika dahulu, ruby hanya menggunakan minyak telon sahaja. 1 botol untuk semua keadaan dan ia tidak membantu terus kerana bau minyak […]

Beaconhouse International Student Convention 2018

Beaconhouse International Student Convention 2018

Beaconhouse International Student Convention 2018. Assalammualaikum semua! Wah kali ini ruby teruja untuk berkongsi dengan anda tentang acara sekolah antarabangsa iaitu Beaconhouse International School. Merek telah mengadakan perlawanan di antara sekolah seluruh dunia dan seterusnya pelajar yang layak akan bertemu di perlawanan besar di Oman! Wahhh. Boleh merasa pergi luar negara ketika muda. Best kan! […]

3 tahun pertama anak-anak

3 Tahun Pertama Anak-Anak

3 Tahun Pertama Anak-Anak. Assalammualaikum semua, hari ini ruby nak bersembang tentang anak-anak. Ruby ada 2 orang anak setakat ini. Trauma bersalin ceasarean memang ambil masa yang lama, tapi bila lihat orang sekeliling hamil dan melahirkan, rasa teringin anak lagi. Nak anak kembar terutamanya. Hahaha. 3 Tahun Pertama Anak-Anak Masa sebelum hamil, ruby fikir anak […]

EZBaby Premium Baby Carrier Mampu Dimiliki Tiap Ibu Bapa Baru

EZBaby Ergonomik Hipseat Carrier Murah Dan Berkualiti

EZBaby Ergonomik Hipseat Carrier Murah Dan Berkualiti. Assalammualaikum semua! Ramai dah ruby tengok ibu bapa baru menimang cahaya mata. Terasa nak hamil lagi. Tapi, kita jarakkan dulu kehamilan agar badan ibu kembali sihat bertenaga. Sebab banyak tanggungjawab perlu dilaksanakan. Jadi, kita juga perlu bahagikan masa agar anak-anak dapat sepenuh perhatian. Kalau dah penat, mesti ruby […]

3 tahun pertama anak-anak

IKEA Malaysia – Malaysian Dads Photo Contest

IKEA Malaysia Anjurkan Pertandingan Malaysian Dads Photo Contest! Assalammualaikum semua! Yayyy mesti ibu-ibu semua seronok apabila IKEA Malaysia umumkan pertandingan ini. Mana taknya, si bapa pasti tidak teruja seperti si ibu. Tetapi peluang begini pasti si bapa tidak akan lepaskan peluang. Hehehe. Jom sama-sama berganding bahu. Kali ini peraduan gambar memerlukan ibu ambil gambar si […]

Program Scott’s ‘Bright Little Explorers’ Di Kidzania Kuala Lumpur

Program Scott’s Bright Little Explorers Di Kidzania Kuala Lumpur

Program Scott’s Bright Little Explorers Di Kidzania Kuala Lumpur. Assalammualaikum semua! Sebagai ibu dan mempunyai anak-anak lelaki yang lasak. Ruby sudah mula mencari vitamin tambahan yang bersesuaian untuk Adam dan Alif sebab nak beri tenaga kepada mereka. Al maklumlah cuaca di Malaysia tidak menentu. Selsema lagi. Batuk lagi. Jangkitan di taska dan berkawan dengan ramai […]

Program Menari Kanak-Kanak Di The Parenthood Wellness

Program Menari Kanak-Kanak Di The Parenthood Wellness

Program Menari Kanak-Kanak Di The Parenthood Wellness. Assalammualaikum semua, lama tak kemaskini blog. Baru je keluar laptop dari workshop. Tambah memori lebih sikit. Terbang jugalah beberapa RM. Hahaha. Okay ruby nak kongsikan aktiviti menarik bersama anak-anak pada hari minggu yang lalu. Tapi tidaklah seceria anak-anak lain. Sebab anak ruby lelaki dan baru berusia 3 tahun […]