NESTLÉ MALAYSIA MENYOKONG KOMUNITI YANG MEMERLUKAN DI SELURUH NEGARA MELALUI INISIATIF BERMAKNA SEMASA RAMADAN

NESTLÉ MALAYSIA MENYOKONG KOMUNITI YANG MEMERLUKAN DI SELURUH NEGARA MELALUI INISIATIF BERMAKNA SEMASA RAMADAN | Sempena ketibaan bulan Ramadan, yang merupakan masa untuk bermuhasabah, beramal dan bersatu hati, Nestlé Malaysia terus menghulur bantuan kepada golongan yang memerlukan. Berganding bahu dengan rakan-rakan kerjasama tempatan, termasuk NGO, badan agama, universiti dan pertubuhan masyarakat, Syarikatini telah menganjurkan program di seluruh negara untuk berkongsi rezeki dengan keluarga dan komuniti yang kurang berkemampuan untuk memastikan mereka mendapat bekalan pemakanan secukupnya pada bulan yang mulia ini.

NESTLÉ MALAYSIA MENYOKONG KOMUNITI YANG MEMERLUKAN DI SELURUH NEGARA MELALUI INISIATIF BERMAKNA SEMASA RAMADAN


Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif Nestlé Malaysia, berkata, “Selama lebih 112 tahun, Nestlé Malaysia telah memberikan komitmen untuk menyokong masyarakat, dan ini amat penting terutamanya semasa Ramadan dan perayaan Aidilfitri yang bakal tiba. Melalui inisiatif-inisiatif ini dan seiiring dengan usaha gigih sukarelawan Nestlé dan rakan kongsi yang terlibat secara aktif dengan komuniti yang memerlukan, kami berusaha untuk mencipta impak yang bermakna dan berpanjangan bagi keluarga dan individu yang memerlukan. Kami amat bersyukur atas kerjasama yang telah terjalin dan akan terus berusaha untuk mengukuhkan hubungan yang menyatukan rakyat Malaysia dalam semangat Ramadan yang sebenar, dengan harapan untuk terus meneruskan kerja ini pada masa akan datang.”


Sebagai sebahagian daripada usaha ini, Nestlé Malaysia berganding bahu dengan JAWI Food Bank untuk menyumbangkan 5,000 Bakul Ramadan kepada keluarga-keluarga B40 di Lembah Klang demi manfaat individu yang terkesan seperti penghuni Rumah Teduh, Asrama Darul Falah Orang Asli, dan Persatuan Orang-Orang Cacat Penglihatan Islam Malaysia. Bakul Ramadan ini mengandungi pelbagai produk makanan asas yang bertujuan memberikan keluarga-keluarga ini keperluan pemakanan yang berkhasiat sepanjang Ramadan, seperti MILO, NESCAFE, MAGGI, NESTUM, dan Susu NESPRAY.

Menerusi usaha sama dengan universiti-universiti tempatan, Syarikat memberikan bantuan kepada pelajar yang kurang berkemampuan untuk memastikan mereka boleh menikmati makanan yang seimbang. Inisiatif ini juga melibatkan para pelajar dan sukarelawan dalam aktiviti gotong-royong untuk memasak dan mengagihkan Bubur Lambuk MAGGI di Universiti Sains Islam Malaysia, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Universiti Malaysia Terengganu, danUniversiti Malaysia Kelantan. Di samping itu, 1,500 Bakul Ramadan telah dihulurkan kepada komuniti terpinggir di kawasan-kawasan ini. Dengan kerjasama khas bersama Yayasan Didik Negara, MILO® turut menyumbangkan sebanyak 1,100 kit Bakul Ramadan kepada pelajar dan keluarga yang memerlukan di enam negeri, sebagai sebahagian daripada program Jaulah Ramadan 2025.

NESTLÉ MALAYSIA MENYOKONG KOMUNITI YANG MEMERLUKAN DI SELURUH NEGARA MELALUI INISIATIF BERMAKNA SEMASA RAMADAN
(Dari kanan) YB Datuk Seri Dr Noraini Binti Ahmad, Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, dan Raja Nurmaria Murni Raja Nur Azmi, Pengarah Eksekutif Hal Ehwal Korporat Kumpulan, Malaysia & Singapura, mengedarkan pek makanan Bakul Ramadan di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). Berkongsi keberkatan Ramadan, inisiatif ini menyaksikan Nestlé bekerjasama dengan UIAM serta Universiti Sains Islam Malaysia, Universiti Malaysia Terengganu, dan Universiti Malaysia Kelantan dalam inisiatif gotong-royong, dengan pelajar dan sukarelawan membantu menyediakan dan mengedar MAGGI Bubur Lambuk kepada beberapa komuniti Pantai Timur, manakala 1,500 Bakul Ramadan diberikan kepada kumpulan yang kurang mendapat perkhidmatan di rantau ini.


NESTLÉ MALAYSIA MENYOKONG KOMUNITI YANG MEMERLUKAN DI SELURUH NEGARA MELALUI INISIATIF BERMAKNA SEMASA RAMADAN
Nasrul Hadi Mohamed Nor, Nestlé Malaysia's Head of Halal Affairs dan Raja Nurmaria Murni Raja Nur Azmi, Executive Director of Group Corporate Affairs, Malaysia & Singapore, bersama Ustazah Nurul Ameerah Binti Sokeri, Officer of JAWI Food Bank, meningkatkan komuniti dengan pengagihan pek makanan, memastikan peruntukan penting sampai kepada keluarga yang terdedah. Kerjasama itu menyaksikan pasukan Nestlé menyampaikan 5,000 hidangan sebelum subuh di seluruh Lembah Klang tahun ini sebagai sebahagian daripada inisiatif Singgah Sahur untuk menyokong keperluan pemakanan masyarakat B40 yang kurang mendapat makanan dalam semangat Ramadan.


Program bantuan Nestlé Malaysia juga dilaksanakan menerusipakatan dengan Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (PRESMA), yang menganjurkan Majlis Berbuka Puasa dan mengagihkan bantuan Hari Raya kepada 2,500 keluarga. Tambahan lagi, Nestlé Malaysia melanjutkan komitmen untuk menaik taraf komuniti menerusi kerjasamadengan Malaysian Humanitarian and Aid Relief (MAHAR) untuk membantu 400 ahli keluarga pelarian yang memerlukan dengan sumbangan kewangan dan barangan Nestlé.

Di seluruh negara, MAGGI meneruskan tradisi selama 20 tahun mengagihkan 300,000 mangkuk bubur lambuk kepada masyarakat yang kurang mendapat perhatian manakala NESCAFÉ dan MILO membekalkan minuman kepada 80 masjid di lapan lokasi untuk menceriakan pengalaman iftar bagi anggota masyarakat. 

Secara keseluruhannya, Nestlé Malaysia telah menghulurkan bantuan makanan bernilai RM1.5 juta pada bulan puasa, menyantuni 20,000 keluarga terpinggir di seluruh negara. Sejajar dengan janji “Good food, Good life”, Nestlé Malaysia komited untuk menyediakan produk Halal, berkhasiat, dan berkualiti tinggi, dengan kelestarian sebagai teras perniagaannya, yang dihasilkan di Malaysia, oleh rakyat Malaysia, untuk semua rakyat Malaysia. Inisiatif-inisiatif ini mencerminkan misi berterusan syarikat untuk memelihara komuniti dan menyumbang kepada masa depan yang lebih cerah.

 

Post a Comment

PERHATIAN: Pihak RUBY.MY tidak akan bertanggungjawab ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca. Sila pastikan anda fikir terlebih dahulu sebelum meninggalkan komen yang berbaur negatif. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Setiap penulisan dan komen adalah termaktub dalam Akta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1998. Akta ini merupakan undang-undang siber yang digubal di Malaysia pada 15 Oktober 1998, dan mendapat perkenan Yang di-Pertuan Agong pada 23 September 1998. Ia mula berkuatkuasa pada 1 April 1999.

Seseorang yang melanggar atau melakukan kesalahan akan disabitkan boleh didenda tidak melebihi RM50,000 atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan juga boleh didenda selanjutnya RM1,000 bagi setiap hari atau sebahagian daripada sehari kesalahan diteruskan selepas pensabitan.

Terbaru Lebih lama